FANDOM

Anne Shirley-Cuthbert - jest osieroconą córką Waltera i Berthy Shirley, przybraną córką Marilli i Matthew Cuthbertów, najlepszą przyjaciółką Diany Barry oraz uczennicą szkoły w Avonlea. Grana przez Amybeth McNulty.

WyglądEdytuj

Najbardziej charakterystyczną cechą Anni są jej jaskrawo rude włosy, które zwykle zaczesuje w dwa warkocze. Ania nienawidzi koloru swoich włosów, ponieważ odróżnia ją od większości rówieśników i jest częstym powodem docinków. W pierwszym sezonie i z początku drugiego były one długie, lecz po nieudanej próbie pofarbowania je na zielono, musiała je obciąć.

Ania charakteryzuje się również jasną karnacją i twarzą pełną piegów. Jest zwyczajnie szczupła, choć określano ją jako nieatrakcyjną chudą.

Osobowość Edytuj

Ania ma złote serce. W całej serii stale stara się uzyskać aprobatę jej przybranych rodziców, jej kolegów z klasy i mieszkańców Avonlea. Pomimo jej pragnienia, by się przypodobać, Ania jest uczciwa i ta nieskalana uczciwość może czasami wpędzić ją w kłopoty. Dziewczynka jest pasjonatem życia i ma dar widzenia piękna w najbardziej przyziemnych rzeczach. Jej wyobraźnia jest nieograniczona i otwarcie przedstawiona przez jej twórcze opowieści, a później przez jej pisanie. Ania jest również zapalonym czytelnikiem. Jej słownictwo jest znacznie bardziej rozwinięte niż u większości rówieśników, co jest dla niej powodem do dumy.

Przez tragedie jakie spotkały ją we wczesnej młodości, dziewczynka jest niepewna siebie, bardzo wrażliwa i wybuchowa. Wspomnienia niestabilności jej życia w sierocińcu, przenosiny z domu do domu, przerażają ją. Niezależnie od jej mniej niż idealnych początków, Anne jest optymistyczną istotą. Anne kocha i nienawidzi z jednakową intensywnością. Uważa, że ​​zarówno jej przyjaźń z Dianą Barry, jak i rywalizacja z Gilbertem Blythe potrwają całe życie.

Ciekawoski Edytuj