FANDOM

Jakub Mateusz "Kuba" Blythe
Data urodzenia Lipiec 1892
Znany także jako Kuba

Mały Kuba

Płeć Mężczyzna
Kolor włosów Rudy
Kolor oczu Piwne

Jakub Mateusz „Kuba” („Jim”) Blythe (James Mathew)– syn Anny i Gilberta Blythe'ów, młodszy brat Joyce (†), starszy brat Waltera (†), Nan, Di, Shirleya i Rilli Blythe, mąż Flory Meredith, ojciec Jima, Waltera i Anny.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Kuba urodził się w lipcu 1892 roku jako najstarszy syn Ani i Gilberta Blythe. Jako jedyny z żyjących dzieci przyszedł na świat w Wymarzonym Domku, z czego był później bardzo niezadowolony, gdyż wolał urodzić się w Złotym Brzegu tak jak reszta rodzeństwa.

Nauka Edytuj

W 1907 roku Kuba rozpoczął naukę w Queen's Academy. Po dwóch latach zaczął uczęszczać do Redmond. W 1913 roku 21-letni Kuba Blythe ukończył pierwszy kurs medycyny w Redmond.

Wojna Edytuj

Wyruszył na I wojnę światową. Wraz z Walterem i Jerrym Meredithem. Udało mu się powrócić z wojny szczęśliwie. Niestety, stracił swojego brata. Ożenił się z Feith (Florą) Meredith.

Wygląd Edytuj

Kuba posiada falujące się, rude włosy, ciemne oczy, delikatny nos po matce i uśmiech ojca.

Charakter Edytuj

Jest stateczny, śmiały i godny zaufania, nigdy nie łamie danego słowa. Dobrze się uczy, potrafi poświęcić się dla wiedzy, którą wprawia w podziw rodzeństwo.

Etymologia Edytuj

Kuba otrzymał imiona po kapitanie Jakubie Boydzie i Mateuszu Cuthbercie.

Występowanie Edytuj