FANDOM

Jezioro Lśniących Wód - jest to długi zbiornik wodny w pobliżu Farmy Państwa Barry w Avonlea. Właściwie jest to Staw pana Barry.

Lakeofshiningwaters

Jezioro Lśniących Wód

Umiejscowienie Edytuj

Znajduje się pomiędzy Farmą Blythe'ów, a Sosnowym Wzgórzem, które mieści się na zachodnim brzegu stawu. Przedzielony jest mostkiem, przez który prowadzi droga z miasteczka w stronę Newbridge.

Historia Edytuj

Mała Ania Shirley nadała mu nazwę Jeziora Lśniących Wód, gdy tylko je zobaczyła. Jechała wówczas z Mateuszem Cuthbertem ze stacji, gdzie pani Spencer ją zostawiła. Dziewczynka widząc lśniącą wodę nie mogła zrozumieć, dlaczego tak piękne miejsce, ma pospolitą nazwę i postanowiła wymyślić własną.

To na tym Jeziorze Ania z Dianą, Ruby i Janką odgrywały scenę z "Lady of Shalott". Do tego wykorzystały starą łódź pana Barry. Dziewczynki nalegały, by to Ania zagrała rolę Elaine. Młoda marzycielka nie chciała się z początku zgodzić, mówiąc, że Elaine nie miała rudych włosów, a złociste. Ubłagana jednak przez koleżanki, położyła się w łódce. Leżała w niej i dryfowała na drugi brzeg jeziora, gdzie czekały na nią pozostałe dziewczyny. Kiedy łódka zaczęła nabierać wody, przerażona Ania uchwyciła się filaru mostu, ale nie była w stanie się wdrapać na most. Chwilę później zauważył ją Gilbert i podpłynął do niej swoją łodzią.Dziewczynka musiała przełknąć dumę i przyjęła od niego pomoc. Kiedy dopłynęli do brzegu chłopiec poprosił ją o wybaczenie. Ania zawahała się chwilę, ale nie chciała przebaczyć Gilbertowi dawnych waśni. Później tego żałowała, bo zdała sobie sprawę, że już wtedy mu wszystko wytłumaczyła.

Występowanie Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki