FANDOM

Maryla Cuthbert
125 x 141px
Data urodzenia
śmierć
Płeć Kobieta
Kolor włosów Brązowe poprzetykane siwizną

Siwe(później)

Rodzina Mateusz Cuthbert (brat)

Anna Shirley (adoptowana córka)

Maryla Cuthbert - stara panna, córka pani i pana Cuthbert oraz siostra Mateusza Cuthberta, z którym potem adoptowali Anię Shirley.

Biografia Edytuj

Maryla mieszkała na Zielonym Wzgórzu wraz z bratem Mateuszem, głową ich rodziny. W 1876 planowali zatrudnić chłopca do pomocy w gospodarstwie, lecz na skutek pomyłki przysłano im dziewczynkę, rudowłosą Anię Shirley. Za namową Mateusza zgodziła się, by Ania zamieszkała w ich posiadłości. W przeciwieństwie do Mateusza była dla niej surowa i denerwowała się wybrykami młodej Ani, ale kochała ją na równi z bratem.

W 1882 roku zmarł Mateusz, a Maryla chciała sprzedać gospodarstwo oraz miała okropne kłopoty z oczami i migreną. Groziła jej utrata wzroku. Ania objęła wówczas pracę nauczycielki, by zostać i pomóc Maryli. Jesienią tego samego roku w domu Cuthbertów zamieszkali po śmierci matki Tadzio i Tola – sześcioletnie bliźniaki. W 1884 roku wprowadza się do posiadłości Małgorzata Linde, świeża wdowa i przyjaciółka Maryli.

Wkrótce za namową Maryli Ania jedzie do Redmond, później uczy w Szkole Średniej w Summerside. Po trzech latach spędzonych Summerside jedzie na Zielone Wzgórze po czym bierze ślub z Gilbertem. Maryla jest z tego bardzo zadowolona gdyż uważa, że dzięki małżeństwu. Umiera ok. 1907 - 1910 roku.

Wygląd Edytuj

1985Marilla.jpg

Była to kobieta wysoka i szczupła, o nieco kanciastej budowie ciała. Ciemne włosy o niewielu siwych pasmach upinała w gruby węzeł. Nosiła staromodne proste stroje zapinane pod szyją.

Charakter Edytuj

Maryla była kobietą o silnym charakterze, surową, lecz sprawiedliwą. Wychowana w poczuciu obowiązku, wymagała tego samego od innych. Była nieco apodyktyczna, lecz nie pozbawiona czułości i zdolna do uczuć, których istnienia sama w sobie nie podejrzewała. Przed pojawieniem się Ani na Zielonym Wzgórzu wiodła uporządkowane życie wzorowej gospodyni. Opieka nad dziewczynką zmieniła Marylę. Kobieta stała się bardziej wyrozumiała, wesoła i uświadomiła sobie, czym jest szczęśliwy dom, wypełniony radością dziecka.

Występowanie Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki