FANDOM

Maryla Cuthbert
Maryla
Maryla w pierwszej części filmu "Ania z Zielonego Wzgórza"
Data urodzenia Około 1818r.
Śmierć Kilkanaście lat przed I wojną światową
Płeć Kobieta
Kolor włosów Brązowe poprzetykane siwizną

Siwe (później)

Rodzina Mateusz Cuthbert (brat)

Anna Shirley (adoptowana córka)

Maryla Cuthbert - mieszkanka Avonlea, córka pana i pani Cuthbert, siostra Mateusza Cuthberta.

Biografia Edytuj

MŁODOŚĆ

Maryla była kiedyś zaręczona z ojcem Gilberta - Janem. Niestety, na skutek błahej sprzeczki ich drogi rozeszły się na zawsze.

ANIA Z ZIELONEGO WZGÓRZA

Maryla mieszkała na Zielonym Wzgórzu wraz z bratem Mateuszem. W okresie przedwojennym planowali oni zatrudnić chłopca do pomocy w gospodarstwie, lecz na skutek pomyłki pani Spencer przysłano im dziewczynkę - rudowłosą Anię Shirley. Za namową Mateusza zgodziła się, by Ania zamieszkała w ich posiadłości. Już od pierwszych dni pobytu dziewczynki Maryla zabrała się za wychowywanie jej (np. zaczęła uczyć ją pacierza). W przeciwieństwie do Mateusza była bardzo surowa, ale i sprawiedliwa. Cierpiała często na migreny, które groziły jej całkowitą utratą wzroku. Pod koniec pierwszego tomu postanowiła sprzedać gospodarstwo, a swą przybraną córkę wysłać do Redmond. Ania, nie chcąc pozostawiać Maryli samej, zrezygnowała ze studiów i zaczęła nauczać w pobliskiej szkole.

ANIA Z AVONLEA

Do Maryli na Zielone Wzgórze wprowadziła się świeżo upieczona wdowa Małgorzata Linde. Taki rozwój sprawy umożliwił Ani wyjazd na wymarzone studia.

PÓŹNIEJSZE LOSY

Maryla przed śmiercią zdążyła poznać swoje wnuki - Kubę, Waltera, Rillę, Shirley'a oraz Nan i Di. Była także obecna podczas porodu zmarłej córki Ani - Joyce.

Maryla odeszła przed I wojną światową. W tomie "Dolina Tęczy" miała osiemdziesiąt pięć lat.

Wygląd Edytuj

1985Marilla

Była to kobieta wysoka i szczupła, o nieco kanciastej budowie ciała. Ciemne włosy o niewielu siwych pasmach upinała w gruby węzeł. Nosiła staromodne proste stroje zapinane pod szyją.

Charakter Edytuj

Maryla była kobietą o silnym charakterze, surową, lecz sprawiedliwą. Wychowana w poczuciu obowiązku, wymagała tego samego od innych. Była nieco apodyktyczna, lecz nie pozbawiona czułości i zdolna do uczuć, których istnienia sama w sobie nie podejrzewała. Przed pojawieniem się Ani na Zielonym Wzgórzu wiodła uporządkowane życie wzorowej gospodyni. Opieka nad dziewczynką zmieniła Marylę. Kobieta stała się bardziej wyrozumiała, wesoła i uświadomiła sobie, czym jest szczęśliwy dom, wypełniony radością dziecka.

Występowanie Edytuj