FANDOM

Mateusz Cuthbert
1985Matthew
Data urodzenia 1816
Data śmierci Czerwiec 1881
Znany także jako: Mateusz
Płeć Mężczyzna
Kolor włosów Siwe
Rodzina Maryla Cuthbert (siostra)

Anna Shirley (adoptowana córka)

Mateusz Cuthbert - matwusz to nerwowy facet bardzi odważny co do kobiet chciał robić to i owo ze swoją zoną marylą całymi dniami. Adoptowali dziewczynke basie miała rude włosy. Po kilku latach żona mateusza urodziła syna a on nie chciał nin sie zajmować więc sie powieśić

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Mateusz urodził się w 1816 w Avonlea na Wyspie Księcia Edwarda. Był pierwszym dzieckiem. Kilka lat później narodziła się jego młodsza siostra Maryla. Przez wiele lat mieszkali w Avonlea na Zielonym wzgórzu. Mateusz nie był uczony, co ukazało się, gdy Ania poprosiła go o wspólną naukę geometrii. Zamiast tego dużo pracował na farmie.

Przyjazd Ani Edytuj

Mateusz był zszokowany, gdy zamiast chłopca ujrzał Anię. Mimo to, zawiózł ją na Zielone Wzgórze, gdzie Maryla kazała odesłać Anię. Ania jednak została, ponieważ Mateusz bardzo ją polubił.

Śmierć Edytuj

Śmierć mateusza

Mateusz zmarł w wieku 65 lat na atak serca. Jako młody człowiek był bardzo zapracowany toteż chciał umrzeć przy pracy. Ania początkowo nie potrafiła płakać,odczuwała tylko ogromny ból, w nocy obudziła się i zaczęła szochać. Obie z Marylą bardzo przeżywały jego śmierć.

Relacje z Anią Edytuj

Dziewczynkę obdarzył miłością bezwzględną i zawsze okazywał jej wyrozumiałość. Uważał, że to Opatrzność zesłała im Anię, ponieważ potrzebowali kogoś, kto wypełniłby ich samotne życie. Starał się nie ingerować w wychowywanie dziewczynki, zgodnie ze złożoną siostrze obietnicą, lecz rozpieszczał Anię drobnymi prezentami, kupowanymi z miłością. 

Wygląd Edytuj

Mateusz Cuthbert był sześćdziesięcioletnim kawalerem o nieco dziwacznej powierzchowności i niezgrabnej figurze. Miał długie, popielatosiwe włosy, sięgające zgarbionych pleców i gęstą, ciemną brodę, którą zapuścił, mając dwadzieścia lat.

Charakter Edytuj

W Avonlea uchodził za dziwaka i samotnika, lecz ludzie cenili go za gospodarność i darzyli go powszechnym szacunkiem. Z natury małomówny i nieśmiały, obawiał się towarzystwa kobiet. W rzeczywistości był szczery i dobroduszny. To właśnie on zapragnął zatrzymać Anię na Zielonym Wzgórzu, przekonany, że są potrzebni dziecku, którego nikt nie chciał. 

Występowanie Edytuj