FANDOM

Philippa Gordon
Phil
Data urodzenia 1865
Znana także jako Phil
Płeć Kobieta
Kolor włosów Jasno brązowe
Kolor oczu Brązowe

Philippa „Phil” Gordon (w polskiej wersji Izabela Gordon) – studentka Uniwersytetu Redmond, przyjaciółka Ani, Priscilli i Stelli Maynard.

Biografia Edytuj

Wcześniejsze życie Edytuj

Phil urodziła się w 1865 roku w Mount Holly w Nowej Szkocji w Bolingbroke. W 1871 roku poszła do szkoły, po jej ukończeniu skończyła szkołę średnią. Miała dwóch chłopaków – Aleca i Alonza – i nie mogła się zdecydować, którego woli.

Uniwersytet Redmond Edytuj

Ania i Priscilla zauważyły Philippę pierwszego dnia, uważały, że jest bardzo nieśmiała, bo kilka razy chciała do nich podejść, jednak ostatecznie zostawała na miejscu. Tak naprawdę Phil nie była nieśmiała, tylko niezdecydowana.

Dziewczęta zaprzyjaźniły się na cmentarzu. Tak jak wcześniej, Phil kilkakrotnie chciała do nich podejść, jednak w końcu nie robiła tego. Ania i Priscilla widząc to, same do niej podeszły. Dziewczyna okazała się bardzo gadatliwa.

Gdy Philippa dowiedziała się o przeprowadzce Ani i Prissy do Ustronia Patty, od razu chciała z nimi zamieszkać. Dziewczyny zgodziły się, pod warunkiem że zgodzi się też na to Stella, która miała się niedługo wprowadzić, oraz że nowa lokatorka będzie im pomagać w pracach domowych. Phil nauczyła się zamiatać podłogę i robić zakupy, czego nigdy wcześniej nie robiła.

Gdy Mruczek przyczepia się do Ani, dowiadujemy się, że Philippa ma doświadczenie w usypianiu kotów chloroformem. Egzekucja kota nie udaje się, gdyż w pudełku była dziura. Ostatecznie kot stał się członkiem rodziny.

Na pierwsze parę dni wakacji Phil zaprosiła Anię do siebie do Bolingbroke. Ania odwiedziła mały żółty domek, w którym kiedyś mieszkali jej rodzice, a potem ona do trzeciego miesiąca życia; dostała też od lokatorki domu listy do jej rodziców.

Na początku sierpnia ojciec wysłał Philippę do do nadmorskiej miejscowości Prospect Point, nalegając, aby choć jeden miesiąc spędziła nad morzem. Ulokował ją w pensjonacie swej kuzynki. W liście do Ani Phil nie pisze tego wprost, ale widać, że zależy jej na nowo poznanym Jonaszu.

W czasie roku szkolnego Jonasz oświadczył się Phil. Ich ślub został wyznaczony na czerwiec przyszłego roku. Gdy Alec i Alonzo dowiedzieli się o tym, bardzo się zasmucili.

Pod koniec ostatniego roku w Redmond Philippa bardzo dobrze zdała egzaminy, mimo iż martwiła się, że je obleje. Największy sukces odniosła w matematyce. Powiedziała Ani o plotce, według której podczas promocji Gilbert miał oświadczyć się Christine Stuart; do tego jednak nie doszło.

Późniejsze lata Edytuj

W czerwcu, jak planowano, odbył się ślub Phillippy i Jonasza, a Ania była druhną. Phil w sukni ślubnej sprawiała wrażenie księżniczki z bajki.

Urodziła dwóch synów, którzy uczestniczyli w I wojnie światowej od września 1914 roku razem z Jackiem Wrightem, synem Pris, synem Jane i synem Stelli.

Wygląd Edytuj

Philippa była niezwykle piękna. Miała śniadą cerę, włosy koloru orzechów laskowych, ciemne oczy, zaróżowione policzki i przyjazny biały uśmiech.

Charakter Edytuj

Phil miała duże poczucie humoru, była roztrzepana i bardzo niezdecydowana, czego m.in. jest przykładem to, że nie mogła długo wybrać pomiędzy Alecem i Alzonem.

Występowanie Edytuj