FANDOM

Rebeka Dew
Znana jako gosposia z Szumiących Topoli
Data urodzenia pomiędzy 1840 a 1849
Płeć Kobieta
Kolor włosów czarny
Kolor oczu czarny
Rodzina pan Dew (ojciec)</br>

pani Dew (matka)

Rebeka Dew (właściwie Rebecca Dew) – zaufana gosposia w Szumiących Topolach. Przyjaciółka wdów Kate MacComberChatty MacLean i Ani Shirley. Nienawidziła Dusty'ego Millera (kota).

Biografia Edytuj

Wczesne lata Edytuj

Urodziła się w 1840 roku w Summerside na Wyspie Księcia Edwarda. Tam uczęszczała do szkoły.

Szumiące Topole Edytuj

Przybyła do posiadłości w 1872 roku, 15 lat przed przybyciem Ani Shirley. Choć z początku wdowy nie były pewne, czy jest właściwą osobą do pomocy, to ostatecznie okazała się idealnym rozwiązaniem. Od tamtego czasu zajmuje się domostwem – sprząta, gotuje i usługuje wdowom.

Rebeka ma czerwoną krowę, którą codziennie doi i przekazuje mleko małej Elżbiecie Grayson. Opiekuje się kotem Dusty Millerem, którego nazywa „ten kot”. Zamawia kolorowe magazyny dla bogatych ludzi i ludzi sobie marzyć, co by było, gdyby była bogata, czy miała to i owo. Ilekroć działo się coś niezwykłego w Szumiących Topolach, pytała Anię, czy ta zamieści to w swoich opowiadaniach.

Odwiedziny w Złotym Brzegu Edytuj

Rebeka Dew odwiedziła Złoty Brzeg w 1899 roku. Zaprzyjaźniła się z Zuzanną Baker, zaufaną gosposią posiadłości. Obie były podobne, miały dobre usposobienia i nie przepadały za ciotką Mary Marią Blythe. Obie kochały Anię. Rebeka zwracała się do Zuzanny „panno Baker”, a ta mówiła do niej „panno Dew”, nawet podczas swojej późniejszej korespondencji.

Wygląd Edytuj

Była drobna i wszystko zdawała się mieć za małe. Włosy miała czarne. Nos miała mały, z guzkiem na końcu. Jej serdeczny uśmiech zdawał się docierać od ucha do ucha.

Charakter Edytuj

Była dość czysta i niewinna. Przy okazji miała ciekawe myśli i niemałą wyobraźnię. Była bardzo sumienna i pracowita. Miała bardzo dobre serce. Nie bała się mówić tego, co myśli, a przy tym bywała bardzo wzburzona.

Występowanie Edytuj