FANDOM

Wymarzony Dom - pierwszy dom Ani i Gilberta Blythe'ów. Tytułowy dom z piątej części cyklu powieściowego o Ani z Zielonego Wzgórza - Wymarzony dom Ani.

Wygląd Edytuj

Znajduje się w nadmorskiej wiosce, Glen St. Mary w Zatoce Czterech Wiatrów, gdzie Gilbert przejmuje praktykę lekarską po swoim wuju, Davie. Ania widząc ten domek po raz pierwszy, zakochuje się w nim i nazywa go swoim wymarzonym domkiem. Jest nieduży, ale przytulny. Okala go zaniedbany ogród, który Ania zmienia w przepiękne miejsce. Dom położony jest na nadbrzeżu i jest oddalony od innych posiadłości. W pobliżu znajduje się Latarnia, plaża i dom Leslie Moore i jej męża.

Historia Edytuj

Blythe'owie spędzają tu wspaniałe chwile w obecności Kapitana Jima z pobliskiej latarni, zaprzyjaźniają się również z Ewą Moore i Owenem Fordem, pisarzem. To tutaj rodzi się pierwsza córeczka Ani, Joyce, która umiera tuż po urodzeniu. Około rok później rodzi się syn, Jakub Mateusz, nazwany tak na cześć kapitana Jakuba i Mateusza Cuthberta. Pewnego dnia Gilbert oznajmia, że mają szansę kupić większy dom, położony nieopodal. Twierdzi, że posiadłość Morganów jest najodpowiedniejszym miejscem na kontynuowanie praktyki lekarskiej. Blythe'owie kupują ten dom i się tam przenoszą. Ania opuszczając Wymarzony Dom, mówi, że będzie za nim tęsknić.

Po ślubie, Owen i Leslie kupują ten domek, co cieszy Anię, która nie mogłaby znieść myśli, że mogliby tam zamieszkać zupełnie obcy ludzie.

Występowanie Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki